Arauto

Ul. Raduńska 54a Gdańsk 80-021

  CZYNNE

Pon-pt 8:00 - 18:00

Diesel serwis

Regeneracja wtryskiwaczy common rail

Elektryk samochodowy

Regeneracja alternatora

Pomoc drogowa

Serwis mobilny

Elektryk samochodowy

Naprawa elektryczna

Diagnostyka komputerowa

Odczyt kodów usterek

Klimatyzacja

Serwis klimatyzacji

Pomoc drogowa

Holowanie

Mechanik samochodowy

Regeneracja maglownicy

Mechanik samochodowy

Kochamy samochody

Diagnostyka komputerowa

Diagnostyka komputerowa

Holowanie

Pomoc drogowa

Diesel serwis

Czyszczenie filtra cząstek stałych

Elektryk samochodowy

Regeneracja rozrusznika

Mechanik samochodowy

Remont silnika

Mechanik samochodowy

Wymiana oleju

Diesel serwis

Regeneracja turbosprężarki

Mechanik samochodowy

Wymiana świec zapłonowych

Mechanik samochodowy

Wymiana tarcz wymiana klocków hamulcowych

Diesel serwis

Regeneracja turbosprężarki

Mechanik samochodowy

Wymiana rozrządu

Diesel serwis

Czyszczenie zaworu egr

Mechanik samochodowy

Wymiana amortyzatorów

Regeneracja wtryskiwaczy Gdańsk, Pruszcz Gdański, Sopot

Wprowadzenie

Regeneracja wtryskiwaczy to kluczowy proces, który przywraca pełną sprawność wtryskiwaczy paliwa w silnikach Diesla do parametrów wtryskiwacza fabrycznego. W naszym warsztacie w Gdańsku specjalizujemy się w profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy, obsługując również klientów z Pruszcza Gdańskiego i Sopotu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobywanemu od 2011 roku oraz nowoczesnym technologiom oraz wykwalifikowanemu zespołowi jesteśmy w stanie zapewnić wysoką jakość usług oraz długotrwałe efekty regeneracji, które nie odbiegają wtryskiwaczom fabrycznie nowym.

Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy

  • Problemy z uruchomieniem silnika:

    Uszkodzone wtryskiwacze mogą powodować trudności w uruchomieniu silnika, jest to spowodowane zużyciem elementów współpracujących ze sobą w wnętrzu wtryskiwacza. Najczęściej wygląda to w ten sposób, że pompa wysokiego ciśnienia nie jest w stanie zbudować odpowiednio wysokiego ciśnienia paliwa na szynie common rail, ponieważ podczas próby uruchomienia silnika i jednoczesnej pracy wtryskiwacza paliwo "ucieka" przez uszkodzone wtryskiwacze, na przelew wtryskiwaczy. Można to zaobserwować podczas wykonania próby przelewowej. 
  • Obniżona moc silnika:

    Spadek osiągów silnika to jeden z częstych objawów nieprawidłowo działających wtryskiwaczy. Zużyte wtryskiwacze często wprowadzają mniejszą ilość paliwa do komory spalania, zbyt mała ilość paliwa podczas pracy silnika będzie się objawiała zbyt niską mocą silnika podczas jazdy. Tego typu usterka to bardzo często objaw uszkodzonych rozpylaczy wtryskiwacza bądź zużytych elementów wewnętrznych przez co zostają obniżone dawki wtryskiwaczy na poszczególnych parametrach jego pracy. Najczęściej w takiej sytuacji obniżone są wszystkie dawki pracy, czyli zarówno dawki maksymalne, które ujawniają się podczas maksymalnego obciążenia silnika, jak i dawki biegu jałowego, dawki średnie i dawki rozruchowe. W takich sytuacjach najczęściej podczas rozruchu silnika pojawia się biały dym, natomiast sam rozruch silnika często jest nieco dłuższy niż być powinien. Po samym uruchomieniu sam silnik często przez krótką chwilę nierówno pracuje po czym jego praca się normuje.
  • Gaśnięcie silnika podczas przyspieszania:

    Podczas jazdy z zużytymi lub uszkodzonymi wtryskiwaczami potrafi dość do sytuacji, gdzie podczas maksymalnego obciążenia silnika dochodzi do zgaszenia silnika, najczęściej dochodzi do takiej sytuacji gdy potrzebujemy mocy naszego silnika np. podczas wyprzedania lub podjazdu pod górę z wciśniętym pedałem gazu w "podłogę". Do takiej sytuacji dochodzi w sytuacji gdy na listwie wysokiego ciśnienia potrzebne jest maksymalne ciśnienie jakie pompa wysokiego ciśnienia common rail potrafi wygenerować, np 2500Bar, jednak pomimo maksymalnych ustawień jakie wysterowuję sterownik silnika pompa jest w stanie wygenerować ciśnienie jedynie w wysokości 2150 Bar, ponieważ część ciśnienia ucieka przez zużyte wtryskiwacze na przelew, w takiej sytuacji dochodzi do zgaśnięcia silnika. Dla ułatwienia tego zjawiska szynę common rail możemy porównać do koła, które nieustannie próbujemy napompować podczas gdy dziura w nim jest na tyle duża, że nie możemy uzyskać odpowiedniego ciśnienia w kole i tym samy podczas nieustannego pompowania koło nie jest w pełni napompowane, ale i nie jest na "kapciu" bo przecież nieustannie je pompujemy.
  • Dymienie podczas pracy silnika na biało:

    Biały dym z wydechu to oznaka nieprawidłowego spalania paliwa spowodowanego awarią. Tutaj może to być spowodowane usterką wtryskiwacza diesla, który wprowadza zbyt małą dawkę paliwa do komory spalania przez co widzieć będziemy biały dym z naszego tłumika. Biały dym nie musi jednak oznaczać jedynie usterki wtryskiwacza, w takiej sytuacji musimy wykluczyć inne usterki silnika.
  • Głośna i twarda praca silnika:

    Jeśli słyszymy głośniejszą niż zwykle pracę naszego silnika może to oznaczać wprowadzanie większej dawki paliwa niż powinno to mieć miejsce. Tego typu usterka jest bardzo niebezpieczna, zbyt duża dawka paliwa potrafi doprowadzić do stopienia tłoka silnika, przez co paliwo stopi go a silnik będzie wymagał generalnego remontu lub wymiany. Tego typu usterka bardzo często spowodowana jest uszkodzeniem rozpylacza wtryskiwacza. Do uszkodzenia końcówki rozpylacza często dochodzi do uszkodzenia po niepoprawnie wykonanym chip-tuningu, w wyniku nieumiejętnej jazdy samochodem w którym został wykonany chip-tuning lub w wyniku odpalania silnika "na plaka" za pomocą różnego rodzaju startera. 
  • Stuki silnika podczas przyspieszania:

    Nieprawidłowe rozpylanie wtryskiwaczy może powodować metaliczne dźwięki w trakcie przyspieszania. Najczęściej w takiej sytuacji dochodzi do wprowadzenia zbyt dużej dawki wtryskiwacza. Taka sytuacja ma miejsce gdy mamy uszkodzony rozpylacz wtryskiwacza i wprowadzana jest zbyt duża dawka paliwa lub jeśli dochodzi do tak zwanego "kropelkowania" wtryskiwacza. Kropelkowanie wtryskiwacza jest to sytuacja kiedy wtryskiwacz powinien być zamknięty i nie może wprowadzać paliwa do komory spalania, natomiast w wyniku uszkodzenia końcówki rozpylacza w wtryskiwaczu, gdy nie mamy suwu pracy w silniku na końcówce rozpylacza podczas jazdy zbiera się dosłownie kropelka paliwa, która zostaje spalona podczas suwu pracy silnika wraz wtryśniętym paliwem. Podczas testu na stole probierczym taki wtryskiwacz zwykle wprowadza zdecydowanie więcej paliwa do komory spalania niż powinien.
  • Błędy w sterowniku silnika wskazujące na zbyt niskie ciśnienie paliwa:

    Diagnostyka komputerowa może wykazać błędy związane z niskim ciśnieniem paliwa, często są to błędy związane z brakiem wydajności pompy wysokiego ciśnienia i / lub z zbyt niskim ciśnieniem paliwa na listwie common rail / wysokiego ciśnienia.
  • Kiedy należy zdecydować się na regenerację?

    Warto rozważyć regenerację, gdy tylko zauważysz którykolwiek z powyższych objawów, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń silnika, które zazwyczaj wiążą się z większymi kosztami naprawy.

Proces regeneracji wtryskiwaczy w naszym warsztacie

Jak wygląda proces regeneracji? Regeneracja wtryskiwaczy w naszym warsztacie w Gdańsku przebiega w kilku etapach:

  1. Demontaż wtryskiwaczy z pojazdu
  2. Szczegółowe czyszczenie wtryskiwaczy
  3. Test wtryskiwacza na stole probierczym
  4. Rozebranie i szczegółowa weryfikacja uszkodzeń wtryskiwaczy.
  5. Wymiana zużytych komponentów na nowe, oryginalne części kalibracja poszczególnych dawek wtryskiwacza.
  6. Testowanie zregenerowanych wtryskiwaczy na specjalistycznym stole probierczym.

Czy używamy oryginalnych części? Tak, korzystamy wyłącznie z oryginalnych części renomowanych producentów, co zapewnia trwałość i niezawodność regenerowanych wtryskiwaczy.

Jakie urządzenia i technologie stosujemy? W naszym warsztacie korzystamy z zaawansowanych urządzeń diagnostycznych oraz maszyn do regeneracji wtryskiwaczy, co pozwala nam osiągnąć najwyższą jakość usług.

Korzyści z regeneracji wtryskiwaczy

Dlaczego warto regenerować, zamiast wymieniać na nowe? Regeneracja jest znacznie tańszą alternatywą niż zakup nowych wtryskiwaczy, a efekty są identyczne.

Czy regeneracja wpływa na osiągi samochodu? Tak, poprawia osiągi, zmniejsza zużycie paliwa i eliminuje problemy związane z nieprawidłowym działaniem silnika, praca silnika jest równa i znika dymienie.

Często zadawane pytania (FAQ)

  • Ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy?

    Koszt zależy od rodzaju wtryskiwaczy oraz zakresu uszkodzeń, ale w naszym warsztacie w Gdańsku oferujemy konkurencyjne ceny.
  • Jak długo trwa regeneracja?

     Proces regeneracji trwa zazwyczaj od 1 do 3 dni roboczych. Oczywiście zdarzają się sytuacje, kiedy regeneracja trwa dłużej (nie wszystkie części posiadamy na naszym magazynie i czasem musimy coś zamówić), jednak robimy wszystko co tylko możemy aby wykonać naprawę jak najszybciej - doskonale rozumiemy, że Twoje auto jest Tobie bardzo potrzebne.
  • Czy regeneracja jest skuteczna?

     Tak, regeneracja wtryskiwaczy przywraca ich pełną sprawność i żywotność, co potwierdzają testy wtryskiwaczy, które wykonujemy przed zamontowaniem ich z powrotem do pojazdu.

Dlaczego warto wybrać nasz warsztat?

Co nas wyróżnia na tle konkurencji? Nasze wieloletnie doświadczenie, zaawansowany sprzęt sprawiają, że jesteśmy liderem w regeneracji wtryskiwaczy w Gdańsku, Pruszczu Gdańskim i Sopocie.

Opinie klientów i referencje: Zaufanie naszych klientów to najlepsza rekomendacja - zapraszamy do zapoznania się z opiniami na naszej stronie internetowej.

Kontakt i lokalizacja

Jak się z nami skontaktować? Zapraszamy do kontaktu telefonicznego

Zadzwoń do nas: +48 798 257 446

lub osobistej wizyty w naszym warsztacie w Gdańsku.

Godziny pracy: Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.