Regulamin pracy serwisu Arauto
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejszy Regulamin dotyczy korzystania z usług świadczonych przez firmę Arauto Ariel Cichowlas z siedzibą przy ul. Raduńskiaj 54a, 80-021 Gdańsk, NIP 5832914894, telefon: 798257446, zwaną dalej Zleceniobiorcą, na żądanie Klienta, zwanego dalej Zleceniodawcą, w oparciu o formularz Zlecenia Naprawy Pojazdu zwanym dalej Zleceniem Naprawy.
-
Wszelkie naprawy wykonywane są przez Zleceniobiorcę zgodnie z wiedzą techniczną oraz w oparciu o procedury i technologię producenta części lub pojazdu.
-
Regulamin określa warunki świadczenia usług oraz prawa i obowiązki stron i stanowi ogólne warunki umów. Wszelkie zlecenia wykonania usług podlegają warunkom niniejszego Regulaminu, chyba że strony ustanowią szczególne warunki.
-
Warunkiem korzystania z jakichkolwiek usług jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja. Niniejszy Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany przed zawarciem umowy na stronie internetowej: www.arautoserwis.pl, a także na żądanie Klienta w siedzibie firmy – ul. Raduńska 54a, 80-021 Gdańsk.
§2
PRZYJMOWANIE POJAZDÓW
-
Przyjęcie pojazdu odbywa się na podstawie złożonego i podpisanego dokumentu Zlecenia Naprawy, będącego oświadczeniem woli Klienta, wypełnionego przy użyciu następujących danych: dane pojazdu, dane Klienta, stan pojazdu, lista zleconych prac i /lub usterek do naprawy.
-
Jeżeli w procesie złożenia Zlecenia Naprawy Klient podał swoje dane, które uległy zmianie, jest on zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia Zleceniobiorcy o ich zmianach, drogą telefoniczną lub w siedzibie Zleceniobiorcy.
-
Podczas przyjmowania pojazdu sporządzane jest:
-
zlecenie wykonania naprawy;
-
zlecenie sporządzenia jedynie wstępnego kosztorysu.
-
Złożenie podpisanego przez właściciela pojazdu lub jego pełnomocnika Zlecenia Naprawy oznacza całkowitą akceptację Regulaminu warsztatu oraz zawarcie umowy na wykonanie usługi we wskazanym w Zleceniu Naprawy zakresie.
-
Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony, tj. do zakończenia świadczenia usług w ramach konkretnego Zlecenia Naprawy.
-
Wraz z pojazdem Zleceniodawca pozostawia w warsztacie kluczyki oraz okazuje ubezpieczenie wraz z dowodem rejestracyjnym pojazdu, a jeżeli pojazd nie został przerejestrowany po zakupie, także okazje kopię dowodu zakupu, darowizny lub użyczenia.
-
Jeśli Zleceniodawca otrzymał jedynie potwierdzenie przyjęcia pojazdu, niezbędne jest w terminie 3 dni od potwierdzenia przyjęcia, sporządzenie Zlecenia Naprawy zawierającego wyszczególnienie zakresu prac do wykonania lub odebranie w tym terminie pojazdu.
-
Nieodebranie pojazdu w powyższym terminie skutkuje naliczaniem po 3. dniu od daty przyjęcia pojazdu opłaty za przechowanie pojazdu w wysokości 50zł netto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania.
-
Zleceniodawca zezwala na wykonanie jazdy próbnej pojazdem celem diagnozy i/lub sprawdzenia prawidłowości wykonania naprawy.
-
Zleceniobiorca może uzależnić wykonanie usługi od dokonania przedpłaty na poczet kosztów wykonania usługi.
-
Zleceniobiorca może odstąpić od wykonania zlecenia przed jego rozpoczęciem w każdym przypadku.
-
W uzasadnionych przypadkach Zleceniobiorca może odstąpić od wykonania zlecenia również w trakcie trwania naprawy.
-
Zleceniobiorca ma prawo odmówić wykonania usługi bez podania przyczyny.
§3
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZEDMIOTY POZOSTAWIONE W POJEŹDZIE
-
Zleceniobiorca nie odpowiada za pozostawione w pojeździe przez Zlecającego naprawę przedmioty inne, niż wyposażenie standardowe pojazdu.
-
Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za akcesoria i urządzenia zainstalowane w pojeździe trwale oraz za inne przedmioty pozostawione w pojeździe przekazane Zleceniobiorcy w depozyt pod warunkiem, że zostały one wskazane przez Zleceniodawcę w Zleceniu Naprawy.
§4
WYCENA ŚWIADCZONYCH USŁUG
-
Na wyraźne życzenie Klienta Zleceniobiorca może określić szacunkowy koszt naprawy lub sporządzić kosztorys naprawy pojazdu.
-
Oszacowanie (koszty szacunkowe) to bezpłatna forma określenia przybliżonych kosztów naprawy w zakresie określonym w Zleceniu Naprawy, która nie jest wiążąca dla Zleceniobiorcy.
-
Kosztorys stanowi szczegółową listę uwzględniającą wykonywane czynności, części oraz wstępną diagnostykę. Koszt sporządzenia kosztorysu określa każdorazowo Zleceniobiorca.
-
Żadna naprawa nie będzie wykonywana przez Zleceniobiorcę wyłącznie na podstawie kosztorysu, bez wystawienia przez Klienta odrębnego Zlecenia Naprawy zgodnie z kosztorysem (co jest jednoznaczne ze zgodą na wykonanie usługi według kosztorysu). Złożenie Zlecenia Naprawy w oparciu o kosztorys jest niezbędne do wykonania naprawy.
-
Kwoty podane w kosztorysie są cenami orientacyjnymi i mogą się różnić od ostatecznych w następujących przypadkach:
-
cena zakupu części u dostawcy uległa zmianie,
-
cena usług u podwykonawcy uległa zmianie,
-
zmianie uległa dostępność części u dostawcy według oferty, którego sporządzono wycenę,
-
części są niewłaściwie dobrane do pojazdu,
-
występuje konieczność wykonania dodatkowych napraw lub użycia dodatkowych materiałów,
-
występuje konieczność wymiany części nieujętych w naprawie głównej.
-
W przypadku złożenia przez klienta Zlecenia Naprawy według kosztorysu, koszt sporządzenia kosztorysu jest zwracany.
-
Wynagrodzenie Zleceniobiorcy za usługę naprawy pojazdu obejmuje robociznę oraz koszt zakupu części zamiennych.
§5
WYKONYWANIE USŁUG
-
W przypadku konieczności wykonania usługi zależnej od osoby trzeciej (w zakresie opinii lub pracy lub też konieczności sprowadzenia części) wskazanej przez Klienta w Zleceniu Naprawy ostateczny termin wydania pojazdu zostaje automatycznie przedłużony, a Zleceniobiorca jest zwolniony z jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.
-
Jeżeli pojawi się konieczność wykonania dodatkowych czynności naprawczych Zleceniobiorca zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Klienta. Dopuszcza się możliwość poinformowania o konieczności wykonania dodatkowych czynności w formie telefonicznej.
-
Zleceniobiorca zwolniony jest od wszelkiej odpowiedzialności w przypadku odmowy zlecenia przez Klienta wykonania dodatkowych czynności naprawczych.
-
Zleceniobiorca nie odpowiada za części dostarczone przez Klienta. W przypadku dostarczenia własnych części, jeżeli okażą się niedopasowane lub niesprawne Klient zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia części właściwych. W przypadku dostarczenia części niesprawnych lub niepoprawnych mogą zostać naliczone dodatkowe koszty.
-
W przypadku wykonania naprawy za pomocą części dostarczonych przez klienta firma Arauto Ariel Cichowlas nie udziela gwarancji na wykonaną naprawę.
-
Zleceniobiorca może udostępniać wizerunek pojazdu wraz z jego numerami identyfikacyjnymi w internecie bez ograniczeń czasowych.
§6
NAPRAWY Z UBEZPIECZENIA
-
W przypadku zlecenia naprawy powypadkowej, Klient zobowiązuje się do zapłaty za wykonane czynności naprawcze niezależnie od odpowiedzialności ubezpieczyciela. Zapłata za naprawę nie jest uzależniona od wyniku ewentualnego sporu pomiędzy Klientem, a ubezpieczycielem, bez względu na przedmiot sporu w szczególności zaś cesja wierzytelności z umowy ubezpieczenia nie zwalnia zlecającego z ewentualnego obowiązku zapłaty.
§7
WYDANIE POJAZDU
-
Wydanie pojazdu po dokonaniu naprawy musi zostać potwierdzone na dokumencie Zlecenia Naprawy. Zleceniodawca tym samym zobowiązuje się do podpisania Zlecenia Naprawy pojazdu podczas odbioru.
-
Przewidywany termin wydania pojazdu po zakończeniu naprawy wyznacza Zleceniobiorca.
-
Zleceniobiorca powiadamia Klienta o zakończeniu napraw oraz terminie odbioru telefonicznie lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej, a jeżeli jest to niemożliwe, za skuteczne powiadomienie uważa się nadanie listu poleconego na adres wskazany w Zleceniu Naprawy.
-
Klient zobowiązuje się do niezwłocznego odbioru pojazdu po zakończeniu naprawy w podanym przez Zleceniobiorcę terminie. W przypadku nieodebrania pojazdu w wyznaczonym terminie Zleceniodawca naliczy opłatę za przechowywanie w wysokości 50zł netto za każdy rozpoczęty dzień. W przypadku nieodebrania pojazdu w wyznaczonym terminie Zleceniobiorca nie jest zobowiązany do wykonywania czynności obsługowych ani nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia pojazdu.
-
Postanowienia pkt 4 powyżej nie wyłączają możliwości oddania przez Zleceniobiorcę przedmiotu Zlecenia Naprawy na przechowanie podmiotowi trzeciemu trudniącemu się takimi usługami w ramach prowadzonej przez siebie działalności. W przypadku opisanym w zdaniu poprzedzającym obowiązują opłaty za przechowanie zgodnie ze stawką tego podmiotu.
-
Zleceniodawca zobowiązuje się do dokonania zapłaty za wykonane usługi niezwłocznie po zakończeniu naprawy lub w innym terminie wyznaczonym przez zleceniobiorcę. Po upływie tego terminu, prawo własności pojazdu za obopólną zgodą przechodzi na zleceniobiorcę.
-
Zleceniobiorca może powstrzymać się z wydaniem pojazdu, dokumentów oraz kluczyków do czasu pełnego rozliczenia wszystkich zobowiązań zleceniodawcy wobec zleceniobiorcy.
-
Strony zgodnie ustalają, iż do momentu zapłaty lub upłynięcia terminu, o którym mowa w p. 6. na pojeździe ustanawia się prawo zastawu stanowiące zabezpieczenie wierzytelności Zleceniobiorcy z tytułu zobowiązań zleceniodawcy.
-
Wartość zobowiązań zleceniodawcy wobec zleceniobiorcy zostanie pomniejszona o wartość pojazdu, na którym ustanowiono prawo zastawu, tj. o sumę pieniężną za jaką pojazd zostanie odsprzedany lub zezłomowany.
-
Jeśli wartość sumy pieniężnej, o jakiej mowa w p.9. jest wyższa od całkowitej sumy zobowiązań zleceniodawcy wobec zleceniobiorcy - pozostała kwota podlega zwrotowi.
- Suma zobowiązań zleceniodawcy wobec zleceniobiorcy zostaje powiększona o wszelkie koszty obsługi, przechowania pojazdu wraz z odsetkami ustawowymi, które powiększają tę sumę.
§8
OPŁATA Z TYTUŁU POSTOJU POJAZDU
-
W czasie naprawy pojazd jest przechowywany bezpłatnie.
-
Jeżeli czynności naprawy z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy nie są możliwe do wykonania, Zleceniobiorca powiadomi o tym Klienta telefonicznie, pisemnie, bądź drogą elektroniczną i wezwie Klienta do odbioru pojazdu w terminie 3 dni od dnia zawiadomienia.
-
W przypadku nieodebrania pojazdu w ustalonym terminie Zleceniobiorca wysyła listem poleconym płatne zawiadomienie na adres podany w Zleceniu Naprawy i naliczy Klientowi opłatę za przechowanie pojazdu w wysokości 50zł netto za każdy rozpoczęty dzień oraz koszt zawiadomienia w wysokości 30zł.
-
W przypadku nieodebrania pojazdu po naprawie lub w innych sytuacjach gdy naprawa zostanie zatrzymana w czasie 3dni, zostanie naliczona opłata w wysokości 50zł netto za każdy rozpoczęty dzień.
§9
ZWOLNIENIE OD ODPOWIEDZIALNOŚCI Z TYTUŁU POWSTANIA SZKODY
-
Zleceniobiorca nie odpowiada za usterki i wady pojazdu występujące przed przyjęciem do naprawy oraz te, które są niemożliwe do wykrycia w zakresie prowadzonych oględzin i napraw.
-
Zleceniobiorca umieszcza na Zleceniu Naprawy stwierdzone usterki. W przypadku stwierdzenia usterek lub stwierdzonych i nie zleconych do naprawy, a mających wpływ na bezpieczną eksploatację pojazdu Klient zobowiązuje się do podpisania oświadczenia o odmowie wykonania napraw tych usterek, co automatycznie zwalnia Zleceniobiorcę od odpowiedzialności z tytułu powstania jakiejkolwiek szkody.
-
Odbiór pojazdu przez Klienta lub jego pełnomocnika oznacza potwierdzenie prawidłowego wykonania Zlecenia Naprawy.
§10
CZĘŚCI ZDEMONTOWANE
-
Na wyraźne żądanie klienta podczas przyjęcia pojazdu przez zleceniobiorcę, Zleceniobiorca zwraca zdemontowane części wraz z pojazdem, z wyjątkiem wymiany gwarancyjnej. Części wymienione i nieodebrane przez Klienta przy odbiorze pojazdu będą niezwłocznie niszczone.
§11
GWARANCJA NA CZĘŚCI I USŁUGI
-
Gwarantem na wszystkie nowe części użyte przy naprawie pojazdu jest producent za pośrednictwem swojego importera.
-
Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za jakość materiałów i części dostarczonych przez Zleceniodawcę - Klienta.
-
W przypadkach, gdy Klient zdecyduje się na naprawę przy użyciu części używanych, dostarczenie części spoczywa na nim, a Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za ich prawidłowe działanie.
-
W przypadku konieczności reklamacji dostarczonych przez Klienta materiałów lub części, Klient pokrywa koszty demontażu wadliwego elementu i ewentualnego montażu elementu nowego.
-
Rękojmia
-
W umowach z przedsiębiorcami odpowiedzialność Zleceniobiorcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
-
W umowach z konsumentami Zleceniobiorca odpowiada za wady (rękojmia) na zasadach wskazanych w Kodeksie Cywilnym. Reklamacja może zostać zgłoszona Zleceniobiorcy w formie pisemnej na adres 80-021 Gdańsk, ul. Raduńska 54a, drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz osobiście w siedzibie Zleceniobiorcy. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe zgłaszającego wadę. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Warunkiem rozpoczęcia procedury i rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie przez Zleceniodawcę pojazdu do siedziby firmy.
§12
SPORY
-
Wszelkie spory mogące powstać w wyniku wykonania Zlecenia Naprawy będą rozstrzygane przez Sąd Rejonowy właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.
§13
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
-
Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okazałoby się nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, wówczas takie postanowienie zostanie uznane za nieskuteczne w zakresie w jakim zostało uznane za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, co nie wpłynie na pozostałe postanowienia Regulaminu, ani nie będzie oznaczać ich nieważności, niezgodności z prawem lub niewykonalności. Strony zobowiązują się do zastąpienia nieważnego lub nieskutecznego postanowienia nowym postanowieniem, które będzie ważne, skuteczne i jak najbardziej zbliżone do postanowienia dotkniętego nieważnością lub bezskutecznością.